Website típusok

Milyen weboldalt készítsünk?

Webhelyünk megjelenése, funkciója (értékesítési és imázs) szerint különböző kialakítású lehet. Megkülönböztethetünk üzleti weboldalt, micrositeot, landing paget, portfólió weboldalt, személyes webhelyet, blogot, portált, webshopot.

Internetes névjegy

business card

Ha csupán egy oldalas bemutatkozó weblapunk van, amelyen a vállalkozásunk tevékenységi köre és elérhetősége van megadva, akkor általában véve statikus internetes névjegyről beszélhetünk. A statikus jelző azt mutatja, hogy a weboldal nem tartalmazza a tartalom napra készen tartásához szükséges funkció(ka)t -pl. admin felület -, tehát nincs lehetőség fejlesztői segítség nélkül az adatokon változtatni. Nagyon gyorsan elkészíthető weboldalról beszélünk, ugyanakkor nem készülünk a tartalom megváltoztatására.

Üzleti (bemutatkozó) website

Introduce

Vállalkozásunk számára fontos, hogy az interneten is megtalálható legyen, jó benyomást keltsen, bizalmat sugározzon, A céget bemutató honlap több oldalból áll, és a vállalkozás termékeinek, szolgáltatásainak bemutatása, értékesítése az alapvető feladata. Jellemzően képgalériát, kapcsolatfelvételre alkalmas űrlapokat / információkat közöl.

Microsite (landing page)

Landing page

Támogató weboldalak, amelyek általában céges weboldalunk mellé létrehozott, külön URL -en (esetleg más domain címen) elérhető letisztult és egyszerű webhely, ami egy termékre, vagy szolgáltatásra hívja fel a figyelmet, majd a látogatót interakcióra (hírlevélre feliratkozás, regisztráció, vásárlás) ösztönzi. Hirdetéseknél a látogatókat kifejezetten ilyen oldalakra szoktuk irányítani. Figyelemfelkeltő, gyors és csak a lényeget tartalmazza tömören.

Portfólió webhely

Portfolio

Vizuális alkotásokat mutatnak be, emellett jellemzően kevesebb szöveges tartalmat közölve. A képek és a videók dominálnak tehát, hiszen ezek mutatják be legjobban a részleteket. Az oldal funkciói is ezek köré épülnek, vendégkönyvek, vélemények, bemutató időpontok, várható új alkotások információinak megjelenítése, stb.

Személyes weboldal

Personal website

Nem ritka, hogy valaki személyes weboldalt publikál, érdeklődési köreit, hobbykat, és közösséget építő tartalmakat tölt fel az internetre. A választott témákban nagy kiterjedésű tartalmakat mutatnak be, jellemzően hasznos információkkal szolgálnak a hasonló érdeklődési körben kutakodó látogatóknak.

Blog

Blogging

A webes napló, azaz blog amiben a szerző rendszeresen leírja véleményét, gondolatait, eseményeit, és a közösségének lehetősége van hozzászólni az így megírt cikkekhez. A folyamatosan frissülő tartalom miatt a keresőmotorok nagyon “szeretik” azaz előnyben részesíthetik az ilyen típusú webhelyeket.

Portál

Portal

Komplex weboldal, egy olyan információs központ, amely egy vagy több téma köré épül (pl. utazás). Az üzemeltető célja általában a téma összefogása, ezért cserébe pedig legtöbbször reklámfelületet biztosítanak számára. Jellemző rá, hogy folyamatosan változik a tartalma, frissítését több felhasználó is végezheti. A portálok alapesetben cikkekbe gyűjtik az információkat, amelyek végeredményben külső linkekre vezetik el a látogatókat.

Webshop

Webshop

Amikor weboldalunkat kifejezetten egyes termékek, vagy szolgáltatások értékesítésére használunk, hogy azok bemutatásán túl online megrendelést, vásárlást tegyünk lehetővé, akkor webáruházról beszélünk. Az online kosaras rendszer, a kategóriák, keresések, szűrések mind e köré kapcsolódnak. A termék vagy szolgáltatás tömör bemutatása (név, leírás és kép / videó) és napra készen tartása mind az üzemeltető admin felületén aktualizálható.

Válasszon minket weboldalának elkészítéséhez!

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről. Oldalainkon sütiket használunk a jobb működésért.